Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

Jedyny w Łodzi Ikarus 260.04 ze zmodernizowanym przodem


Podziel się na FB


519.jpg

W dniu 4 lipca 2014r. do Łodzi, po długiej drodze z Dzierżoniowa, dotarł Ikarus 260.04, którego wyprodukowano w 1983r. Nie byłoby w tym nic szczególnego, albowiem dwa takie autobusy stoją już w muzeum na Brusie (BV02 i RV01), gdyby nie fakt, że autobus posiada zmodernizowaną ścianę czołową. Jest to niemal bliźniacza konstrukcja do pięciu Ikarusów 280.26 z rocznika 1990, które jeździły po Łodzi w latach 1998-2008, z tą różnicą, że to wersja solowa Ikarusa, a tamte były przegubowe. Widoczną różnicą jest również środkowy panel przedniego pasa świateł, który jest innego typu niż miały łódzkie Ikarusy. Może się to jednak zmienić, albowiem w swoich magazynach posiadamy kompletny pas z Ikarusa 280.26 nr 2087, więc niewielkim nakładem sił można sprawić, że różnicy w wyglądzie przodu nie będzie.

Drugą widoczną różnicą było malowanie autobusu. Ten pochodzący z Gliwic pojazd był cały żółty, a łódzkie zmodernizowane Ikarusy żółto-czerwone. W połowie lipca malatura została ujednolicona z łódzkim schematem i po doklejeniu czerwonych pasków nad drzwiami, jedyną różnicą pozostanie wnętrze pojazdu w kolorze białym - łódzkie były żółte w środku.

Modernizacji dokonał zakład remontowy KZNS Solec Kujawski, który od drugiej połowy lat 90-tych specjalizował się w modernizacjach Ikarusów 260 i 280 oraz Jelczy M11, gdzie oryginalne przody (poza Łodzią również tyły) zastępowano wstawkami kompozytowymi.

Dzięki pomocy Klubu Miłośników Starych Tramwajów i Tomasza Adamkiewicza autobus mógł stanąć w muzeum komunikacji na Brusie.

Autobus jest póki co wypożyczony - podziękowania dla Tomasza Szymczyszyna i Jakuba Jackiewicza - a jakie będą jego dalsze losy, czas pokaże. W Buslodz Volan dostał, kolejny po wypożyczanej w 2013 roku PR-ce, numer BV08. Pod takim numerem będzie funkcjonował w powszechnych opisach, a jaki nr zagości na burtach wozu jeszcze nie wiemy. W roku 1983 przyszło do Łodzi tyle solówek, że naprawdę ciężko się zdecydować jaki numer wybrać.

Na razie losy autobusu można śledzić na profilu facebookowym: https://www.facebook.com/buslodzvolan, a wkrótce powinien pojawić się także indywidualny profil tego konkretnego autobusu.

Autobusy Ikarus 260.04 kursowały w Łodzi w latach 1983-1999 oraz w ilości jednej sztuki w latach 2004-2006, a łącznie dostarczono ich do Łodzi 242 sztuki. Od ośmiu lat nie można się juz takim pojazdem przejechać liniowo w naszym mieście, ale dzięki naszej inicjatywie jest możliwa przejażdżka jaka tylko się komu wymarzy. Autobus na każdą okazję do wynajęcia od zaraz. Szczegóły tutaj: http://www.partybuslodz.pl

NIEAKTUALNE Partybuslodz.pl splajtowało i zostało zlikwidowane w I połowie 2018 roku.

 

Dopisek: Autobus finalnie otrzymał na burtach prześmiewczy numer 3333. Potem wóz otrzymał kremowo-czerwone malowanie i przywrócono w nim oryginalny przód. Ucharakteryzowano go na wóz o numerze 3371. W kwietniu 2017 roku wóz wrócił na Dolny Śląsk, gdzie na burtach przywrócono mu jego właściwy numer - 3931.


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2014-07-18 19:59:50

Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2019-06-12 22:13:47


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!