Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

3496" - drugi skreślony ze stanu MPK Ikarus 280.37


Podziel się na FB

Sekcja: Ciekawostki
Kategoria: Ciekawostki i informacje

364.jpg

W dniu 4 grudnia 2008r. skreślono ze stanu Ikarusa 280.37C #3496''. Był on jednym z dwóch autobusów skreślonych w tym dniu, jedynym z Limanowskiego (drugim był Mercedes-Benz O405GN2 #2790 z Nowych Sadów).

Ikarus 280.37C o numerze podwozia: 0558 wyprodukowano w 1993r. Był jednym z 20 Ikarusów 280.37C zakupionych przez łódzkie MPK w 1993 roku i montowanych w Zakładzie Remontu Autobusów w Helenówku. Wraz z 9 innymi przydzielono go do zajezdni Nowe Sady i w dniu 29.06.1994r. wpisano na stan z numerem 2496. Z tym numerem dojeździł do momentu przekazania do zajezdni Limanowskiego w dniu 28.03.2008r., na skutek decyzji o przesunięciu wszystkich Ikarusów do jednej zajezdni.

Na zajezdni Limanowskiego otrzymał numer 3496, który nazywany jest przez miłośników 3496'', bo został drugim obstawieniem tego numeru przez wóz tego samego typu. Poprzednio pod numerem 3496 był Ikarus 280.37C o numerze podwozia 0563 wyprodukowany w tym samym roku, wpisany na stan zajezdni Limanowskiego w dniu 31.05.1994r., przekazany zajezdni Nowe Sady w dniu 3.07.2002r., gdzie otrzymał numer 2483, następnie przekazany zajezdni Kilińskiego po remoncie w 2007r., gdzie otrzymał numer 1483, a w końcu zwrócony zajezdni Limanowskiego w dniu 28.03.2008r., gdzie otrzymał numer 3483, aby wraz z przenumerowaniem zajezdni Limanowskiego z 3 na 1, w dniu 1.01.2009r. otrzymać numer 1483. Tak więc w okresie od 28.03.2008r. do momentu skreślenia 3496'' ze stanu, oba wozy 3496 (pierwotny i bisowy) stacjonowały w tej samej zajezdni.

W drugiej połowie roku 2008 wóz 3496'' uległ awarii układu napędowego i został odstawiony. W dobie obecnej polityce taborowej zakup używanych autobusów niskopodłogowych jest opłacalniejszy od remontu wysokopodłogowych Ikarusów dlatego zadecydowano o kasacji.

Wóz 3496'' był pierwszym skreślonym ze staniu Ikarusem podtypu 280.37C i drugim ogólnego podtypu 280.37 (pierwszym był 3290), a także drugim (pierwszym był 3557) skreślonym z puli Ikarusów zmontowanych w Zakładzie Remontu Autobusów na Helenówku w latach 1993-1995. Razem z wozami 3198, 3290 i 3557 był czwartym skreślonem Ikarusem z automatyczną skrzynią biegów.



INFORMACJE: Marcin Szymaniak, Adrian Szenfeld, Przemysław Bakaj


Zdjęcia (1)


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2009-01-28 19:07:26

Temat zaktualizowany przez KAROL MATUSZEWSKI dnia 2012-09-19 19:09:46


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!